TOPdesk België en alles eromheen

In 2007, is TOPdesk zich gaan vestigen in België, namelijk in Antwerpen. Opgestart door twee collega's zitten er nu dagelijk meer dan 20 mensen. Van een handvol klanten zijn we gegroeid naar meer dan 250 klanten! In 10 jaar tijd hebben we veel meegemaakt. Lees hieronder wat onze collega's vinden van hun baan. Misschien herken je jezelf in een verhaal en voor je het weet sta jij hier op de site...

Collega's vertellen

Hallo, welkom bij TOPdesk

'Leuk dat je nieuwsgierig bent en een kijkje achter de schermen wilt nemen. TOPdesk is één van de leukste bedrijven om voor te werken. Intermediair heeft ons een aantal jaar op rij uitgeroepen tot een bedrijf met een zeer hoge medewerkerstevredenheid. Waarom is dat toch? Ik denk dat het komt doordat we drie belangrijke kernwaarden hebben: vrijheid, vertrouwen en verantwoordelijkheid. En we zoeken mensen die daarbij passen. Die willen leren, willen ontwikkelen en succes willen hebben. Zet dat bij elkaar en je krijgt een prachtige organisatie.' - Wolter, CEO TOPdesk

Uitdagend en vertrouwen

'Heel nieuwsgierig en enthousiast startte ik vorig jaar op de sales-afdeling bij TOPdesk. Ik had al heel wat ervaring met klantencontact, telefoneren en potentiële klanten overtuigen, maar een softwareproduct verkopen, dat was toch iets helemaal nieuw. Na week 1 voelde ik me al helemaal thuis op kantoor en 2 weken later kreeg ik al de verantwoordelijkheid om wat ik geleerd had te delen met nieuwe starters. Door de open sfeer, de behulpzaamheid en het enthousiasme van de collega’s leerde ik TOPdesk heel snel kennen. Het leuke aan een job in de sales is dat je zowel nieuwe uitdagingen hebt met potentiële klanten, als een relatie en vertrouwensband kan opbouwen met je bestaande klanten. Hiernaast krijg je bij TOPdesk ook de vrijheid om mee te werken aan verschillende projecten waar je ervaringen kan delen en nieuwe zaken kan bijleren.' - Lore, Junior Account Manager

Ik krijg alle ruimte om ervaring op te doen

'De eerste dagen waren spannend. Ik moest bellen met potentiële klanten, mensen overtuigen. Maar ik merkte al snel dat er een open cultuur heerste op kantoor, ik had het gevoel dat je alles kon vragen en je steun kreeg van iedereen. Na zeven maanden ben ik doorgegroeid naar een nieuwe functie: ik werk nu drie dagen bij Finance en twee dagen als accountmanager binnendienst bij Sales. Het leuke aan Sales vind ik het klantcontact en het gevoel wanneer ik een afspraak voor een accountmanager heb ingepland. Bij Finance werk ik vooral met cijfers en dat is nu net iets waar ik graag mee bezig ben. En ik word vrij gelaten in mijn werk. Als je een project krijgt, kun je zelf een aanpak bedenken.' - Candice, finance specialist

Ideale combinatie

'Mijn werk als accountmanager buitendienst bij TOPdesk biedt het ideale evenwicht tussen klanten bezoeken en met collega’s op kantoor werken. In de twee à drie dagen per week op kantoor merk ik een gezonde balans tussen werk en ontspanning. Er is veel aandacht voor afwisseling en uitdaging in je werk. TOPdesk geeft je snel het vertrouwen om zelfstandig naar klanten te gaan en je te ontwikkelen in de richting die jij interessant vindt. Ons studententeam mee ondersteunen is zo een richting die ik interessant vind. Mijn sales kennis overdragen op hen en tegelijk zelf leren wat het inhoudt om te coachen en begeleiden vind ik zeer leuk. Werken bij TOPdesk in een ontspannen werksfeer is een aangename bezigheid in plaats van een verplichting!' - Sebastien, Senior Accountmanager

"met uw gat in de boter"

'Na studeren was het tijd om een job te zoeken. Een job als consultant sprak mij aan. Een leuke werksfeer en informeel maar professioneel bedrijf vond ik echter ook belangrijk. Wanneer je binnenkomt op het kantoor merk je het direct. Dat komt door de toffe collega’s, maar ook door de goede afwisseling tussen werk en ontspanning. De opleiding is druk! Maar tussendoor maken de collega’s graag tijd om je beter te leren kennen. Zo zat ik een week in Delft, waar Wolter een rondleiding gaf aan alle nieuwe medewerkers en organiseerden enkele collega’s van Support ’s avonds een uitstapje naar Rotterdam. Starten bij TOPdesk houdt dus in dat je heel veel kennis opdoet, maar het houdt ook in “dat ge met uw gat in de boter bent gevallen”, zoals ze hier zeggen.' - Gert-Jan, IT business consultant